söndag 20 september 2009

Misär

I tisdags eftermiddag kom Förkylningen Från Helvetet och bokstavligen drämde mig i huvudet. Jag vacklade hemåt från jobbet men hade sinnesnärvaro nog att svänga in på East Trading för att köpa Ginger Drink på påse, den är så stark att man blir varm och pirrig ända ner i tårna. Sen dess har jag alltså legat däckad och dagarna har flutit ihop till en sorglig sörja av dålig dag-TV och en årsförbrukning av Lambi. Igår vågade jag mig äntligen ut, men mina ömkliga lungor tog slut tio minuter från ytterdörren i höjd med Odenplan och jag fick vända om med slokande öron.

Jag är inte bra på att vara sjuk! Ändå har jag en personlig Florence Nightingale som baddat min panna och försett mig med mat. Idag har jag i alla fall svängt ihop en banankaka och jag längtar tills jag kan skutta fram med ljummen höstluft i lungor som inte visslar och piper. Skutteliskutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar