måndag 9 november 2009

Blip blip



















Det var nog julen -83 eller kanske -84 som jag fick mitt bruna Donkey Kong Game & Watch. Du vet den man ska hoppa över krokodiler och gnistor i och ta sig upp med nycklar till apskrället för att låsa upp kedjorna som håller honom fången. Hur som helst var hela den julen en enda stor turnering i vem som kunde få flest poäng, det blip-blip-blippade alltid någonstans i huset. Sen föll spelet i glömska som det brukar vara. Men jag har saknat det.

Fast nu är Donkey Kong är återfunnen i ett skåp hos mina föräldrar! I originalförpackning och allt. Och med ett nytt batteri blippar han oförtrutet vidare. Eftersom jag är hemma och hängig idag har jag inget bättre för mig än att försöka slå mitt high score från igår: 366. Jag är lite ringrostig, men det tar sig!

2 kommentarer:

  1. Åh jag kommer också ihåg! Jag vill också hitta mitt spel.. :) Underbart! Krya på dig och lycka till! *blip-blip*

    SvaraRadera