måndag 28 september 2009

20 frågor

Inne på tredje veckan med helvetesförkylningen börjar den äntligen ge med sig (storsint) och idag fick jag ett sms att min nya iPhone är på väg efter fem veckors trälig väntan. Det finns hopp om livet alltså! Det firar vi med en lista. Förlåt att jag inte orkat översätta själva frågorna.

1. Show us the inside of something cute
Ljuvligt söt på ett lite, eh, skrämmande sätt är Tim Burtons The Melancholy Death of Oyster Boy & Other Stories. Du kan läsa den här.


2. What's the last home cooking you had?
Jag är inne i en kakbaksperiod (det går över snart...) och ska strax gnaga på den senaste tillskottet.

3. What do you miss?
Sommarlovet.


4. What makes you laugh often?
Kristin.

5. Whats your favorite word?
Pördigt. Skojabara. Hallonröd. Bästa bäret och färgen i samma ord.

6. What are you trying to quit?
Att förhala. Jag kommer sluta gör det vilket årtusende som helst. Jag ska bara...

7. What's your favorite commercial right now?
Jag är lite småkär i Postens prickar.


8. Whose style do you dig?
Audrey Hepburns.


9. Link to a great blog you've discovered lately...
Elsies, som jag knyckt den här listan från. Hon är så kreativ att man blir alldeles matt.


10. What's the last craft you made?
Räknas kakor?

11. A photo of the last happy mail you got
Om jag hade haft det här hade det varit inbjudan till ett födelsedagskalas hos en av mina äldsta och finaste vänner. Festen visade sig vara en hemlig bröllopsfest!

12. Something you've got lately?
En spikmatta. Jag samlar mod att lägga mig ordentligt på den fortfarande (min smärttröskel är så låg att den inte ens kan kallas för en tröskel, möjligen en blygsam list...)

13. What are you looking forward to?
Soffmys, tåflört, björkved i kakelugnen och höststorm utanför.

14. Post a recent snapshot of yourself.


15. Recent Favorite Movie?
Jag har inte sett någon nyligen som riktigt har kvalificerat sig. Men däremot ser jag fram emot den här:


16. Something you're working on right now?
Jag filar lite på formen på min hemsida. Men datorn kraschade och jag hade ingen backup på det och ptja. På den vägen är det.

17. If a movie were made about you, who would play you?
Hm, Drew Barrymore?



18. What gives you goosebumps?
Sniff i nacken.

19. Share a new obsession.
Etsy. Herregud. Jag skulle kunna köpa allt där. ALLT.

20. What's the meaning of your life?
Jag famlar på i blindo här. Återkommer när jag vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar