måndag 2 november 2009

Åkte till Koh Singh för att finna lugnet i helgen

Som vanligt däckade katten och jag med kläderna på direkt efter maten. Det räcker med en tredjedels folköl efter en heldag med intressanta uppgifter som utfällning av fyra meter lång stege som kan vikas åt olika håll, få den att stå stadigt mot gammalt torp så man kan se om någon av alla lapparna på taket flugit av. Det var svårt att avgöra då taket ser ut som ett mossigt lapptäcke ovanifrån. Vi kunde inte se att någon bit av taket fattades.... Sedan skulle roddbåten nattas. Med en pressening. Varför båtar ska svepas in som småbarn känns lite oklart, men vi gjorde på bästa sätt. Den blev fint insvept från topp till tå. Ingen saga hade vi med att läsa tyvärr....

Jag vaknade alltså vid midnatt, då jag kände behov av att "pudra näsan". Inte helt vaken smög jag ut i den vanligtvis Bullerbybetonade omgivningen....och


Midnatt
smyger ut i kallt, frostigt gräs, dimmig fullmåne ovan nakna trädkronor
det viskas i natten, det växer till ett ylande, ett skällande,
som kommer närmare...


Jag borde tänkt på att det var Halloween...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar