onsdag 17 februari 2010

Dressed for success

Mot alla odds känner jag ett rastlöst vårsprittande i kroppen. Jag skjuter blekgröna spröt mot ett ljus som inte finns likt en morot längst ner i matkällaren. Antingen vet mina spröt något som inte vi andra känner av - att våren lurar bakom snödrivorna - eller så är det bara ren överlevnadsinstinkt. Jag väljer att se det som ett vårtecken som blygt rycker i kjolfållen för att få uppmärksamhet.

Synar man sen den där kjolfållen lite närmare tycker man att det banne mig är dags för en ny.

Kristin: Förresten tror jag du har rätt i att Kista C är ett bättre val om man vill förnya garderoben - de har fler butiker/kedjor med rimliga prisnivåer än Täby C tror jag.

Anna: Ja, Kista känns lite roligare dessutom.

Kristin: ...säger hon som aldrig varit i Täby.

Anna: Men mina förutfattade meningar hann dit före mig!

Min svaghet är klänningar och jag råkade köpa en ny häromdagen. Igen. Jag kan berätta att om ens bättre halva har råkat titta på Tim Gunn's Guide to Style på teve byts sucken "Men du HAR ju så många fina klänningar redan" till ett anklagande "Är det där ett av dina tio nyckelplagg?"

Här är riktlinjerna jag har mage att bryta mot (Antagligen med hemska biverkningar eftersom Kristin säger att Tim är lite helig, typ som Ribbing. The horror.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar