torsdag 15 oktober 2009

Jag har ännu aldrig mött en frestelse..



..som inte övermannat mig, slagit mig i huvudet och tvingat mig på knä.

Mitt mål för dagen är att inte äta choklad. Bara frukost, frukt, lunch, frukt, middag och möjligen lite Läkerol. Inget annat.

Klockan tio var jag redan full av självmedlidande.

Då dök Anna upp på MSN och förkunnade glatt att det finns en ny chokladsmak jag bara måste prova. Och jag tittade på bilden och där var små exploderande nötter och flygande kanelstänger och det står Limited edition vilket är ett försäljningsknep jag alltid går på.

Så då blev jag ännu mer chokladsugen. Och ännu mer självömkande. Och så blänger jag surt på min oskyldiga mellanmålsbanan vars enda synd är att inte vara choklad.

1 kommentar:

  1. Diggar skarpt deras mjölkchoklad med yoghurt & hallon... det smakar faktiskt hallon, inte hallonsmak!

    För övrigt är Mmmmmmmarabous mörka choklad med citron&ingefära en höjdare.

    Åsså är ICAs egna mörka med tranbär oxå en kioskvältare!

    Kom ihåg nu att det är frukt och bär i allt jag skrivit om här. ;-)

    Lycka till!

    SvaraRadera