torsdag 4 mars 2010

Goldfish shoals nibbling at my toes

Rätt ofta slår det mig att det borde finnas intressanta slutsatser att dra i en bred undersökning av vad folk har för ringsignaler på sina mobiler, och varför.

Tänkte jag till exempel nyss när kollegan, 60+, visade sig ha en låt som är så topplistemodern att jag knappt kände igen den.

Tänkte jag häromdagen när jag gått och nynnat på Coldplays La vida en halv dag innan jag kom att det var för att kollegan, 40+, hade mottagit samtal mitt under morgonmötet.

Tänkte jag nyss när signaturmelodin till Red Dwarf ekade ut över lokalen och jag fick spurta till mitt skrivbord för att tysta missdådaren.

1 kommentar:

  1. Haha! Jag har en illvrålande R2D2 som ringsignal. Det får mig att SNABBT svara så fort det ringer, så att alla omkring inte blir alldeles förskräckta. =)

    SvaraRadera