tisdag 1 september 2009

Den stora bluffen

Egentligen vet jag inte varför jag försöker prova nya saker. Jag gillar det ju nästan aldrig.

Som de där nya chokladtuggummina. De där som är lite fusion, lite Chocolate goes mint goes... Ända tills de lanserades levde jag i tron att det inte fanns något med choklad i jag inte gillar. Jo tjena. Chocolate goes caramell goes uäck. (Sedan är det ju för all del den detaljen att jag inte tycker om tuggummi över huvud taget. Varför vill man ha något i munnen och tugga och tugga och tugga utan att någonsin svälja ned det?)

Eller som de nya Läkeroltabletterna. Jag köpte Pomegranate mest för att asken skröt om att tabletterna innehöll riktiga jordgubbsbitar. Jo tjena. Du vet alla de där miljoners miljarders ilskna små fröna i jordgubbar? De var med. Något annat som var ens i närheten av jordgubbsrelaterat såg då inte jag till.

Hej. Jag heter Kristin. Jag är trygghetsnarkoman in absurdum. Jag föredrar Läkerol Original, Salvi eller Salmiak. Och jag föredrar mina (mint)tuggummin kvar i förpackningen i affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar