måndag 14 september 2009

Tysk ragamuffin

I förra veckan skulle ett internt utskick ha gjorts. Det bromsades medan vi inväntade den tyska språkgranskningen. I förmiddags fick jag den granskade versionen och började jobba med den. Jag tyckte dock inte den riktigt stämde överens med övriga språkversioner av samma utskick, så jag ringde samordnaren och bad denne kolla.

Jodå.

Tysken har språkgranskat det interna utskicket. Som gick ut i september 2008. Min totala tilltro på tyskars effektivitet har fått sig en mindre knäck. (Man kan ju tycka att h*n borde ha reagerat över att utskicket innehöll en massa "nästa möte hålls 4 oktober 2008" och "under hösten 2008 kommer vi att" - fast på tyska då.)

Så tack vare denna tyska ragamuffin får jag i stället för att jobba trösta mig med något av det roligaste jag sett på länge (ledsen Anna, men det här slår Total Eclipse of my Heart med hästlängder):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar