fredag 13 november 2009

Tack för att du väntar. Vi gör vårt bästa..

Pelletsen håller på att ta slut och i november vill jag inte vara utan. Beställningen lade maken första november, och det var upp till tio dagars leveranstid. Så nu när klockan börjar närma sig fyra på eftermiddagen dag tio slog jag en vänlig signal till leverantören (tillika ett av de större bensinbolagen).

Tack för att du väntar. Din köplats är nummer två. Vi gör vårt bästa för att förkorta kötiden så mycket som möjligt.

Och om 17 minuter för att ta mig från nummer två till att komma fram är deras bästa vill åtminstone jag inte vara med dagar när de bara gör halvhjärtade försök att hantera sina kunder!

Helst inte när det visar sig att dagen ordern läggs - i vårt fall måndagen eftersom de inte jobbar söndagar (vilket personen i kundtjänst upplyste mig om tre gånger på två minuter) - inte räknas in bland de tio, så det är måndag som gäller för oss. Efter några milda påpekanden om att det inte var direkt tydligt kommunicerat medgav personen att ja, jo, jag var ju inte den första som reagerat och det kanske borde tas upp med cheferna så att informationen ändrades.

No shit, Sherlock?

2 kommentarer:

  1. Vadå, vill du att de ska ange antalet dagar det faktiskt tar, när de anger antalet dagar det ska ta? Vilka krav du har! ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag ringde till och med upp en gång till (och jag är som du vet inte typen som bråkar och envisas i sådana här fall) och ifrågasatte, och undrade varför de inte i stället skrev "upp till elva dagar" och fick en lång osammanhängande förklaring som jag inte riktigt förstod. Personen jag pratade med förstod inte heller att "inom elva dagar" faktiskt kan betyda tio dagar, och att det alltså täcker även sådana här fall som vårt.

    Intressant i sammanhanget är att hade vi beställt på måndagen hade den räknats in och då hade vi antagligen fått leveransen senast fredagen, i stället för som nu, klockan 7.30 måndag morgon.

    SvaraRadera