torsdag 3 september 2009

Åh hupp

Så sitter jag där på jobbet, en tidig torsdagmorgon i början av september. Teet är rykande hett, frukostmackan (rågbröd, inte franskbröd, efter erfarenheter dragna från häromdagen) färsk, i hörlurarna ljuder Dinah Washington. Lite småsömnigt kollar jag jobbmailen och ser att jag fått en faktura. Konstigt, eftersom jag precis kommit tillbaka från föräldraledighet och inte beställt något sedan i oktober 2008. Nyfiket öppnar jag fakturaportalen. Och prompt sätter jag teet i halsen. För där vinkar en försynt liten faktura på den nätta summan av

192 000 pix

Jag vaknade åtminstone.

3 kommentarer:

  1. Najs! 192000 pix... många pennor kan det bli.

    Kan meddela att vatten i tangentbordet inte är så lyckat heller, tydligen. Någon i familjen råkat lyckas med den bedriften...

    ...och nu använder vi ett externt tgb.

    SvaraRadera
  2. "Någon" i familjen då? (Jag vet ju vem som omedelbart skulle pekas ut som den skyldige i vår familj, och mtp att ni har en ganska liknande i er..)

    SvaraRadera
  3. Mja, jag vet inte om du har mycket problem med Micke... men...

    SvaraRadera