söndag 17 januari 2010

Be careful what you wish for

Där jag bodde förut fanns Pizza Express, gratis utkörning om man beställde för minst 100:-. På menyn fanns en pizza som hette AIK (jag bodde rätt nära Solna). På AIK fanns fläskfilé, banan, curry, jordnötter, ananas och bearnaisesås. Min standardbeställning var en AIK utan ananas.

För fyra år sedan flyttade jag. Här finns pizzeria Arena (här och här, det är en mil dit, men jag bor på vischan numera). De har fantastiska kebabpizzor, goda sallader och en helt OK Calzone Capricciosa. Men ingen AIK (detta är inte Solna-land).

Första gången vi beställde pizza från Arena (ingen utkörning, oavsett hur mycket du beställer för. Antar jag, vi har för all del aldrig testat gränserna.) beställde jag helt enkelt en pizza med fläskfilé, banan, curry, jordnötter och bearnaisesås. Och meddelade bestämt min man att jag såg fram emot en enveten kampanj för att få Arena att lägga till den pizzan till menyn.

I går - fyra år senare - när maken var och hämtade våra pizzor hade han och pizzabagarna en lång diskussion om vad de ska kalla pizzan.

Kommer du till Pizzeria Arena en mil från mig kan du numera beställa en Kanon Special. Gör det, och tänk på mig.

För det första jag gjorde efter att ha hört att målet är nått - och insikten om att jag äter pizza alldeles för ofta sjunkit in - var att dra igång Wii Fit. För första gången sedan i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar