tisdag 26 januari 2010

Urblåst

Jag är tvärförkyld. Det innebär bland annat att jag - ytterst motvilligt - använder nässpray för att över huvud taget kunna äta och dricka utan att kvävas.

Jag köper alltid den billigaste nässprayen jag hittar på Apoteket, vilket den här gången var någon för mig ny sort. De vanliga brukar vara så där "två tryck och vänta fem minuter" innan man märker någon effekt. Den här är som att snorta knark (föreställer jag mig. När jag framförde åsikten på jobbet nyss slutade diskussionen med att jag fick dementera starkt att jag någonsin provat något knark över huvud taget*) - ett tryck och alla gångar upp till hjärnan, inklusive hjärnan själv, känns helt urblåst. Det känns också som om alla slemhinnor skrumpnar ihop och dör på vägen. Jag är inte helt övertygad om att den oerhört mycket bättre effekten är värd priset den verkar kosta.

* Jag är uppvuxen på 80-talet, jag är komplett hjärntvättad när det kommer till narkotika och fullt övertygad om att provar jag knark en enda gång är jag fast för livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar