måndag 2 november 2009

Blodgenomströmning

Jag var på "lär-dig-sitta-ordentligt-så-företaget-slipper-ösa-ut-pengar-på-din-fysiska-rehabilitering"-utbildning (även känt som "genomgång i ergonomi") i förmiddags.

Efter genomgången kom den vänliga lilla damen trippande till var och en av oss och ställde in stol och bord och flyttade skärmar och fällde ihop det ena och ut det andra och helt plötsligt såg jag hur rörigt mitt skrivbord är och hur allt jag gör och alla mina arbetsställningar är fel.

Det kanske inte är så dumt egentligen, att leva i helig ignorans. För annars blir det med mitt skrivbord och min skrivbordsstol som med vett och etikett - så fort jag inser hur mycket som går att göra fel (och hur lättstött omgivningen kan vara) vågar jag inte ens gå ned till kiosken och köpa mig en Mer. Eller, i det här fallet, flytta på pennstället så det inte står i den optimala vinkeln för mina muskler.

1 kommentar: